اجراي طرح كنترل ورود و خروج مراجعين به دادگستري كل استان يزد آغاز شد

يزدفردا "برمبناي دستورالعمل رياست قوه قضائيه بايد ورود و خروج مراجعين به دستگاه قضايي كنترل شود و تنها مراجعين واقعي اجازه ورود به دادگستري را خواهند داشت.

به گزارش ايسنا "رئيس كل دادگستري استان يزد از كنترل كامل ورود و خروج مراجعين به دادگستري خبرداد و اظهار داتش: برمبناي دستورالعمل رياست محترم قوه قضائيه بايد ورود و خروج مراجعين به دستگاه قضايي كنترل شود و تنها مراجعين واقعي اجازه ورود به دادگستري را خواهند داشت.

غلامحسين حيدري افزود: ‌اجراي دستورالعمل رياست قوه قضاييه از مهرماه سال گذشته در دادگستري كل استان يزد آغاز شد كه با جذب نيروي لازم اين طرح از اكنون به طور كامل اجرا مي‌شود.

وي در ادامه گفت: ‌به منظور اجراي اين طرح هشت نفر نيروي انساني به اين امر اختصاص يافته‌اند كه 4 نفر در قسمت آقايان و 4 نفر در قسمت بانوان مشغول به فعاليت هستند.

حيدري در خصوص ورود مراجعين اظهار داشت: مراجعين به دادگستري از اين به بعد بايد حتما با اوراق قضايي و كارت شناسايي معتبر به دادگستري مراجعه نمايند و در صورتي كه بدون هر يك از اين دو مراجعه نمايند از ورود آنان به دادگستري جلوگيري خواهد شد.

اين مقام مسئول تصريح كرد: ‌اين اقدام به منظور جلوگيري از ورود افراد غير مرتبط با پرونده‌ها و سودجويان به داخل دادگستري تسريع و رسيدگي به امور مردم،‌ پاسخگويي به موقع به مراجعين واقعي، جلوگيري از سوء استفاده‌هاي احتمالي برخي از افراد و تامين امنيت و سلامت كاركنان و مراجعين صورت مي‌گيرد.

وي افزود: مراجعين بايد از داشتن همراه خود داري نمايند چرا كه تنها طرفين پرونده‌ها اجازه ورود به مراجع قضايي استان را خواهند داشت و همواره داشتن مواد منفجره ‌،محترقه، ‌بي سيم،‌ موبايل و هرگونه اسلحه سرد و گرم به داخل دادگستري ممنوع مي‌باشد.

رئيس كل دادگستري استان يزد، در پايان خاطر نشان ساخت: ‌با اجراي كامل دستورالعمل رياست قوه قضائيه از مراجعات بي مورد به دادگستري جلوگيري و در نهايت قضات و كارمندان دادگستري با آسودگي بيشتري به فعاليت خواهند پرداخت و اين طرح از مجموع 15 حوزه قضايي استان تا پايان سال در حوزه‌هاي قضايي غير از يزد‌، اردكان، ‌ابركوه، بافق، ‌مهريز و طبس كه در حال اجرا است، در ساير حوزه‌ها اجرا خواهد شد.

يزدفردا




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا